Salam Perpaduan

Selamat Datang ke laman blog Kawasan Rukun Tetangga Taman Nikmat Kota Belud. Blog ini adalah bertujuaan untuk menyebarkan maklumat tetang Skim Rondaan Sukarela(SRS) dan aktiviti yang dijalankan oleh Kawasan Rukun Tetangga Taman Nikmat. Diharapkan kepada semua penduduk Kawasan Rukun Tetangga Taman Nikmat khasnya mahupun seluruh negara amnya, dapat mengetahui pelbagai berita dan aktiviti serta dapat menjadikan blog ini sebagai satu saluran komunikasi antara penduduk dan Kawasan-Kawasan Rukun tetangga yang lain serta Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional. Kami amat mengalu-alukan Penduduk KRT Taman Nikmat melayari blog Srs Krt Taman Nikmat Kota Belud ini untuk memperolehi maklumat-maklumat terkini.

"Jiran Sepakat Membawa Berkat"


KATA-KATA ALUAN PENGERUSI

Assalamualaikum... Salam Perpaduan... Salam Satu Malaysia!

Saya mengalu-alukan kedatangan semua Penduduk Kawasan Rukun Tetangga Taman Nikmat untuk berkunjung ke setiap program yang dijalan oleh Ahli Jawatan Kuasa KRT Taman Nikmat. Kunjungan saudara-saudara ke Program yang dijalankan akan mengeratkan lagi silaturahim seperti yang dikehendaki oleh setiap penduduk. Aktiviti ini bukan sahaja mewujudkan integrasi antara kaum malah akan membantu kerajaan mencapai matlamat merangsang keharmonian yang sedia ada. Dalam Kesempatan ini, sama-sama lah kita membantu Skim Rondaan Sukarela yang terdapat dalam Kawasan Rukun Tetangga Taman Nikmat dan digalakan untuk menyertai Skim Rondaan Sukarela ini. Jadikanlah kunjungan anda ke aktiviti yang dijalankan oleh Kawasan Rukun Tetangga Taman Nikmat Kota Belud sesuatu yang menyeronokkan.

Sekian.

"Keselamatan Kejiranan Tanggungjawab Bersama"

Mahmudin Hj Md Onon

Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga

Taman Nikmat Kota Belud

Isnin, 19 Jun 2017

PROGRAM JELAJAH RAMADHAN BERBUKA PUASA TELEKOM MALAYSIA KERJASAMA DENGAN KRT TAMAN NIKMAT KOTA BELUD

Baru ini, KRT Taman Nikmat dan Telekom Malaysia Berhad Sabah telah bersama sama mengadakan Program Berbuka Puasa Bulan Ramadhan bertempat di rumah Pengerusi KRT Taman Nikmat. Ini adalah program bersama julung kalinya diadakan.

Pengisian program dimulakan dengan Tazkirah sebelum berbuka. Tazkirah disampaikan oleh Ustaz Samsudin yang bertajuk 'Merebut 10 Malam Terakhir' ini menerangkan tentang kebaikan untuk beramal didalam 10 malam terakhir Ramadhan yang membawa kepada pahala yang sangat besar. Seterusnya, kesemua tetamu berbuka puasa sebaik sahaja Azan Maghrib berkumandang dan disusuli Solat Maghrib, Isyak dan Solat Sunat Tarawih secara berjemaah. Solat Tarawih di Imamkan oleh Imam Muda AlHafiz Amirul Bin Abdullah dan dibilalkan oleh Saudara Ahmad Fikhri Bin Mahamudin yang kedua dua mereka merupakan ahli Jiran Muda bagi KRT Taman Nikmat. Selesai itu, Program diteruskan dengan penyampaian cenderahati dari Telekom Malaysia yang disampaikan oleh Tuan Wira Ayub, Timbalan Pengurus Besar Telekom Malaysia Sabah.

Menurut Pengerusi KRT Taman Nikmat En. Mahamudin Bin Hj. Mohd Onon, Pengisian sebegini adalah pengisian rohani yang sangat baik dalam membantu meningkatkan amalan di Bulan yang mulia ini. Warga KRT Taman Nikmat gembira dengan adanya program sebegini dan tentu sekali ini juga bermanafaat kepada pihak Telekom Malaysia kerana Syarikat Telekomunikasi terbesar Malaysia ini begitu sinonim dengan aktiviti dekat kepada kelompok masyarakat. Pengerusi juga mengucapkan terima kasih kepada pihak Telekom dan berharap akan ada program dan aktiviti lain yang akan diadakan masa hadapan.
Tuan Wira Ayub juga mengucapkan terima kasih atas kesudian KRT Taman Nikmat memberi ruang kepada Telekom Malaysia mengadakan program bersama di bulan mulia ini. Ini merupakan program atau aktiviti sosial agar masyarakat tahu Telekom bukan sahaja menghubungkan masyarakat secara talian, akan tetapi perhubungan antara masyarakat secara hati ke hati itu juga hubungan yang dituntu dalam Islam.

Turut hadir, Pegawai Perpaduan Daerah Kota Belud En. Bisi Bin Jamit, Pengurus TM Kota Belud En. Amidi Bin Darus, Timbalan Pengerusi KRT Taman Nikmat En. Asran Bin Hj. Suin, Penyelaras Jiran Muda En. Abel Bin Mustapha, Pengerusi Jiran Wanita Puan Nuati Binti Adsad, Kakitangan Telekom Malaysia dan warga KRT Taman Nikmat Kota Belud.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan